tisdag 24 augusti 2010

tipp topp

Att skolan har börjat, är ingen stor grej direkt
Det var på tiden (för min del) att sätta lite fart på vardagen. Den senaste tiden hade jag saktat ner på tempot något enormt förutom under min jobbperiod. Det känns bra att veta att man fått något gjort under dagen, att den andvänts. Det är inte alltid det är till någon nytta men man har i alla fall trampat iväg till skolan på sitt eget vis, skrattat med några goda vänner och andats frisk luft.

Ska jag vara ärlig längtar jag efter den första skrivarstunden framför en av Mac-datorerna. Så länge det flyter på är det riktigt roligt.

Det är ju kul att det ska regna alla dagar förutsom på torsdag så att vi kan vara ute på grusplanen och ha gympa inför alla. Eller ännu värre, springa på tid runt bärget.
Det är det enda negativa med att börja igen.

Jag har, som ni nog märkt, inget intressant att skriva om så jag slutar. Jag ska bara ställa en liten fråga. Är det någon som har förslag på arbeten som vi tar för givet? Tex städare som städar upp efter oss, sopgubbar som hämtar vårt skräp, komunalarbetare som håller vår stadsmiljö i fint skick. Snälla ge förslag. Det kommer säkert hjälpa mig i mitt arbete med ännu ett magasin.

4 kommentarer:

  1. Oh var ser jag? en ny rubrik bild :) fin fin, hur är det med huvudet förresten?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    tar vi inte det mesta för givet? Att det står någon i affären, att man kan boka tid hos tandläkare/frissa/doktor etc om man behöver, dom ska bara finnas. liksom lärare i skolan, busschaufförer, dagispersonal, ....egentligen alla yrken eller....? så tänkte jag när jag såg din fråga i alla fall.
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Elin: Ja det är bra. Jag kom på det när jag stod och tvättade håret men det sved inte så jag antar att det inte var så farligt. :) Kram

    SvaraRadera
  4. Hanna: Ja det är faktiskt så, men jag vill lixom koncentrera mig på de som har det värst, eller de som får minst för det dom gör. de som sliter för lite lixom. Men busschaufförer är bra och kanske lärare.

    SvaraRadera