tisdag 17 augusti 2010

Mental hälsa-dagen 10/10 2008

Jag och Clara satt under rasten ute på asfalten med varsit block och varsin penna. Vi skrev lappar som vi senare skulle dela ut till folk. För skojs skull. För att glädja.

Vi hade en dag kollat igenom de där plastiga kalendrarna man fick av skolan, och strykigt under roliga högtisdagar och fina namn som vi skulle fira. Vi skulle klä oss speciellt de dagarna och hedra namnsdagsbarnen. Detta blev dock inte av men denna dagen försökte vi verkligen göra speciell.

Mental hälsa, lev lyckligt, skratta och tyck om livet. Få ro i sinnet.
Jag vet inte vad vi ville förmedla men vi ville i alla fall engagera folk på något sätt.
Tyvärr lämnade aldrig de där lapparna våra block för att lysa upp någons ansikte.
En fin tanke i alla fall.


Några av mina lappar:

Om det stämmer, rimmar det då?
Om det stämmer, är man då två?
Om man är två, rimmar det då?
Om man är två, stämmer det då?

-Vet du vad?
-Det skulle du bra gärna vilja veta va?
-Va, vadå?
-Precis...

Ibland är moln som popcorn...
(ungefär här dök den meningen först upp
under detta åter i alla fall... hihh)

Du är vacker när du ler!
Skäm bort fler,
le lite mer...

Kasta löv, var glad och kom på att:
Bananer är ju faktiskt gott!

Icke sa Nicke
och gick iväg med solen
och gömde den bakom molnen.

Himlen ler mot dig idag,
och alla andra dagar också för den delen.

Det är okej!
Jag vill också bli som Pippis pappa när jag blir stor.

Den var där.
Jag var här.



Va fina vi var<3

12 kommentarer:

  1. Elin: Tack:) Det finns också en som du sa. Jag sms:ade dig och frågade om du hade något förslag. Du tog den Sid säger i Ice Age. Jag kommer inte riktigt ihåg hur den går nu men något i stil med: Släpp taget om det förflutna så att du kan få en bra framtid. Typ:)

    SvaraRadera
  2. Clara: Ja det kommer vi nog aldrig glömma. Konstigt nog. Det var så enkelt men Åh va underbar jag kände mig då. :)<3

    SvaraRadera
  3. Clara: Åh dina små bärbara högtalare som du spelade Bright Eyes i.

    SvaraRadera
  4. åh ! le och skäm bort texten var ju helt underbar!

    SvaraRadera
  5. Emilia: Hihih åh tack du :)
    Var är din blogg om jag får fråga! :)

    SvaraRadera
  6. Ja! Eller när vi satt på den första torra asfalten och pussade på dig för du fyllde år. Med högtalarna. Så du valde musik. Och jag hade den fina koftan som typ är borta eller har gått sönder nu...

    SvaraRadera
  7. Ja sid :D Hihi den är ju fantastisk "Slapp taget om det förslutna så du kan få en bättre framtid " :)

    SvaraRadera
  8. Clara: Ja den dagen mins jag verkligen. Jag fick min dagbok av dig och jag skrev fruktansvärt fult. Menar du den koftan med massvis och åkter massvis av färger i? Den är så du

    SvaraRadera
  9. Emma: Tack du rara<3<3 på något vis blir jag extra glad när du säger sånt till mig:)

    SvaraRadera