tisdag 17 augusti 2010

Rent och fint

Konstigt nog finns det dagar då i alla fall jag känner för att städa.
Vist är det underligt. Något som kan vara så motigt och otänkbart vissa stunder, för det mesta, kan ha sina extrema dagar då man ger dem allt.

Jag har skrivit en lista på saker jag ska göra idag. Jag gör ofta så. Jag är mycket för listor och planering. Här får ni min lista.
  • Cykla till Ingared (beroende på vädret)
  • Städa mitt rum
  • Städa toaletterna
  • Plocka i resten av huset
  • Baka bullar - fredag (Jag kom på att det ska lukta nybakade bullar på pappas födelsedag
  • ev. tvätta

Jag har redan genomfört två av dessa. Toalettena luktar kemiskt och det brummar från tvättmaskinen. Att cykla till Ingared är någon impulsgrej som jag fick för mig. Jag skulle egentligen cyklat till jobbet någon gång med det blev aldrig av så jag tänkte se hur det skulle varit. Nu är vädret ganska opålitligt så jag vill inte ge mig ut ifall regnet börjar falla på mig. Jag vet inte hur ni känner men jag gillar inte att cykla när det regnar. Det gör nästan ont.

Nu ska jag lyssna på hög musik. Jag tror det blir Oscar Linnros konstigt nog. ha, kan man tänka sig. Först tar jag tag i mitt rum, kanske blir det lite ommublering av något slag. Jag vet att jag kommer fasta någon annan stans så småningom tex när jag ska gå och slänger att papper. Då ser jag hur massa andra papper ligger och skräpar på rumsbordet och måste slänga dem. Sen får jag för mig att byta duk också. Då börjar jag byta dukar i hela huset när jag ändå är igång och så fortsätter det.

Ja det är ju kul att läsa om hur jag gör när jag städar. Fulländad underhållning. Jag ska slita mig här ifrån och ta tag i det. Har man börjat är det svårt att sluta. Det gäller bara att inte sätta sig ner.

Kram

2 kommentarer:

  1. VA..............VA ÄR DET PÅ BILDEN??? Den är ju superhäftig. Å så detta med din städning... HERREJISSES TÖS Du är precis lik mig, håller på över allt samtidigt, Kul :)) ;)) // Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Det är en slända som satt på en håv vid oscars farmors och farfars pol. Den bara satt där hur länge som hälst och ville inte flyga iväg.

    Ja jag tror det är många som lider av det;)

    SvaraRadera