onsdag 25 augusti 2010

positiv

Jag är tacksam för Alla som har sagt att jag var söt i mina retroglasögon idag.
Jag är tacksam för Ida som ännu en gånga räddat och tagit hand om mitt pennfack åt mig när jag irrar iväg och glömmer det.
Jag är tacksam för Emilia som berättade att Selsius skiva finns på Spotify.
Jag är självklart tacksam för Spotify eller kanske Selsius för att jag nu kan lyssna på hela deras platta.
Jag är tacksam för herr nektarin som jag smaskade i mig förut. Det var den godaste nektarin jag ätit på ett långt tag.
Jag är tacksam för att det finns laxsoppa kvar i kylskåpet som jag skall värma till mig och faderen min.
Jag är tacksam för att jag kommit på vad mitt magasin skall handla om och att jag slipper sitta och må dåligt över något jag blivit tilldelad men inte vill skriva om.
Jag är tacksam över att jag han med tåget även om jag fick halvspringa till det.
Jag är tacksam för Hampus som sa att jag hade "nice stil idag". Jag frågade om han verkligen menade det och han sa "ja".
Jag är tacksam för min mamma som verkligen försöker få dagarna att passa mig.
Jag är tacksam för kramar.



Vad är du tacksam för?

10 kommentarer:

  1. Jag är tacksam för dina glasögon de lös upp min morgon :) Hihi du såg både söt och lite rolig ut på samma gång. Tänka sig, att Helge uggla stilen kunde vara så söt på någon annan än hans själv ;)
    KRAM :)

    SvaraRadera
  2. Man behöver inte tycka om dem :) Det är okej. Nästan alla har sagt att jag är lik Helge, eller en lärare ;)
    Men tack :)<3

    SvaraRadera
  3. Jag är tacksam för megevideo samtidigt som jag hatar deras "Du har nu sett 72 minuter video idag, vänta 54 minuter eller ta del av våran betaltjänst..." Typ.
    Jag är tacksam för Veronica Mars.
    Jag är tacksam för mina nya kläder från monki.
    Jag är tacksam för strandpromenaden och alla bra sommarpratare som får mig att gråta.
    Jag är tacksam för café Ahlströms, deras skinnfåtöljer och varma choklad.
    Jag är tacksam för Berit Larsson som rekommenderade mig i ett brev till Ankarstiftelsen och det betyder att jag är närmre COLOMBIA!
    Jag är tacksam för alla mormors stickade koftor som fortfarande luktar trygghet.
    Jag är tacksam för alla kloka kvinnor som alltid finns omkring mig. Du är särskilt inräknad.
    Jag är tacksam för Alexander McCall Smith som hittat på en kvinna som får mig att fundera innan jag låter mina instinkter bli förbannade och mina örsnibbar kokheta och röda.
    Jag är tacksam för att Alexander McCall Smith är en man vilket betyder att det fortfarande finns hopp om mänskligheten.
    Jag är tacksam för att vindruvorna är exceptionellt goda just nu, och billiga, mums.
    Jag är tacksam för min otroligt fina ögonskugga som är en perfekt blandning mellan rosa och beige och guld. Som jag älskar!
    Jag är tacksam för en ny stretchövning som jag just lärt mig, åh den knäcker min rygg så det låter och alla spänningar blir helt mjuka. ÅHHH!

    ÄLSKAR DIG OCH UNDRAR NÄR JAG FÅR KOMMA FÖRBI OCH ÖVERLÄMNA LITE LOVE? HIHIHIHIHI.

    SvaraRadera
  4. Clara: ÅH, jag älskar långa kommentarer. Du har mycket att vara tacksam för. Jag är tacksam för att du är så söt mot mig.
    Ja vi måste verkligen träffas. Snarast.

    SvaraRadera
  5. Bra! Ska du till din fina mor i helgen eller är du hemma? Vi kan förstås träffas nästa vecka också, bara så snart det går! Puss

    SvaraRadera
  6. Clara: Ja jag ska till mamma så det får bli nästa vecka. Jag kan inte på måndag eller tisdag. pusselipuss

    SvaraRadera
  7. Jag är tacksam för så mycket! sådant som man tyvärr tar för givet... jag blir otroligt glad och tacksam när jag får så goa ord från Moa´s kompisar. Tack alla Ni. // Kram mamma

    SvaraRadera
  8. Mamma: Du får de orden för att du förtjänar dem:) Kram vi ses imorgon(L)

    SvaraRadera
  9. Jag vet att den här kommentaren borde kommit för alldeles för längesedan men jag har inte varit såhär.. tja, känslosam på ett tag så jag har inte riktigt kommit fram till hur jag ska formulera mig. Det har funnits där men jag har helt enkelt inte kunnat få det ur mig. Här kommer det iallafall.

    Jag är tacksam för att vi bor i Sverige så att jag inte efter varje skoldag behöver oroa mig för att en naturkatastrof ska drabba oss och jag inte sagt hejdå till alla er fina människor en sista gång.
    Jag är tacksam för att jag är omgiven av dig och alla andra personer i våran klass, för även om alla inte är mina favoriter så gör ni mig till den jag är; det är ni som har byggt upp alla de broar och väggar som skapats omrking mig det senaste året.
    Jag är tacksam för att det här året inte är vårat sista år tillsammans som klass, att vi har ett år kvar efter det här som precis har börjat. För tänk om det här hade varit det sista, vad mycket vi inte varit med om och vad fort tiden hade gått.
    Jag är tacksam för att min mamma och pappa tjatar på mig när det gäller övningskörning. Även om jag varenda gång säger nej så vet jag att det kommer vara värt det i slutändan.
    Jag är tacksam för min pojkvän. Och jag är tacksam för alla personer som är så glada för våran skull. Jag är tacksam för att jag kan gå och ställa mig framför honom bara för att få ett par armar omkring mig när det är kallt.
    Jag är tacksam för min bror, trots att det inte märks. För ibland kan han faktiskt vara bra att ha.
    Jag är tacksam för dig, Moa. Jag är tacksam för att du finns. Och på det sättet är jag även tacksam för din mamma och din pappa. För att en blandning av dem har gjort dig till dig. Jag är tacksam för att du alltid är den som tar min arm så fort vi går någonstans, för att du håller hårt även om det blir lite krampaktigt att gå krokade i varandra för länge. Jag är tacksam för att vi har många år framför oss och för att vi har stora planer inför kommande tid. För att vi är så mån om att komma iväg till ett annat land och för att vi är så överens om vart det är vi ska ta vägen, hur allt ska gå till. Nog för att du har lärt mig att man inte ska hoppas för mycket, men jag tror inte det är möjligt när det gäller den där resan. Jag tror den kommer bli fenomenal.
    Jag är tacksam för att du lockar fram orden ur mina fingrar och min mun.
    Jag är tacksam för att Spotify finns, ja oj vad tacksam jag är för det!
    Jag är tacksam för kameran, för att det (nästan) är så lätt som att trycka på en knapp för att skapa minnen.

    /elin

    SvaraRadera
  10. Elin: ÅH va glad jag blir av dina långa, härliga inlägg! Mera av dem tack!:D
    Jag vet inte riktigt vad jag ska svara dig mer än att jag är tacksam för dig av just de anledningar du sa om mig. Jag tycker vi ska skita i vad jag sa den där gången om att inte hoppas för mycket, i alla fall just nu. Att hoppas och att längta är ju halva nöjjet. Vi ska planera, undra, hoppas och drömma. det får vi.

    Jag är tacksam för att du har din Eric för han gör dig lycktligare än du någonsin varit.

    Puss på dig, om du hade bott i huset intill hade jag sprungit dit och gett dig en kram nu. Jag hoppas att jag har kvar samma känsla imorgon så jag kan ge dig den här kramen.
    Kram<3

    SvaraRadera