lördag 14 augusti 2010

En dag på landet.

Jag och mamma gick ut en sväng i skogen efter frukosten för att se oss om och njuta av det fina vädret. Om vi hittade någon liten kantarell här och var gjorde ju inte så mycket.
Det blev inte många svampar men ungefär en halv liter blåbär och lingon. Det är en fröjd att repa av en kvist med mogna lingon och höra det fasta dunsett när man släpper ner dem i binken.

Väl hemma gjorde vi blåbärs- och limepaj med kokos- och havregrynssmuldeg. GÖR gott!
Vi njöt av smakerna ute i den ljumma skuggan med kaffe och vaniljvisp.

Sen somnar man ett tag på en resesäng i skuggan.

Ut över det har jag två söta kattungar att stirra mig blind på och klia på magen.

4 kommentarer:

  1. Det var kul att du kom en sväng, det är inte så ofta nu för tiden.Men du vet vad jag säger!!! LEV LIVET NUUU!!!Din stolta mor :)))))

    SvaraRadera
  2. Inga bilder på kissarna??
    /Hanna

    SvaraRadera
  3. Hanna: Jo jag ska lägga upp några om de blev bra.:)

    SvaraRadera