söndag 29 augusti 2010

Ibland är svamp gott, ibland inte. Så är det och jag ska försöka acceptera det.
Så.

Jag har kommit hem från en härlig helg hos mamma. Hon och jag var i lördags och upptäckte en slags antikladugård där de hade massa fantastiska saker. Vi vandrade runt där och inspekterade varje hylla noga, noga. Folk kom och folk gick men vi var kvar. 4 timmar senare (inräknat en kafferast i bilen) lämnade vi vår nyfunna favoritaffär med våra fynd. Jag ska nog försöka lägga in en bild på dem senare eller något.

Morgonen bestod av frukost, kakbak, matte, svampplockning och att snabbt ge sig av till bussen. Imorgon ska jag tillbaka för att på tisdag gå upp kl 5 och fara iväg med mamma till hennes jobb. Där ska jag utsätta henne för utfrågning på allt till mitt reportage om "vardagshjältar". Sen ska jag tillbaka hem.


Usch för buss.

3 kommentarer:

  1. Låter som ett bra och spännande reportage om du frågar mig, jag känner i alla fall "oh det där skulle jag vilja läsa"
    Hur känns det hittills i Mp2 nu? Hur går det med Matten? tycker du det verkar svårt? Har ni fått någon ny i klassen? tycker jag ser en lite mera okänd snubbe jag inte sett tidigare nämligen. Har ni roligt? Är alla snälla mot dig? (A) Ja nu ska jag vara jobbig stor kusin här ska du se ;)
    KRAM KRAM! <3

    SvaraRadera
  2. Elin. Ja det var väsrt fa vrågvis du var då :P Jo vi har fått en ny kille; Eric heter han och han är super snäll:) Det käns konstigt att gå i mp2, jag gick in på fel klass första gången jag skulle logga in på mitt konto och blev helt förtvivlad när jag inte hittade min mapp;) Matten är ganska okej för tillfället. Jag gör klart det man sak göra på lektionerna men så gör jag resten (B och några C uppgifter) hemma. JA alla är snälla mot mig :) hihih det är väll klart;)

    Hur är det själv då? Nu när Adam inte är kvar. Har du gjort något kul i radio?

    SvaraRadera
  3. Ah okej, har han kommit ifrån någon annan skola då? Ja det är en sak man gör ett par gånger, hehe. Har nog hänt de allra flesta :)
    Okej, duktigt, herregud det han jag aldrig göra. Det låter super Moa!

    Jo då, det fungerar. Det är extremt tomt utan Adam men jag klarar mig. Vi har inte haft så mkt radio än, hade lite igår där vi bara gick igenom och idag var jag som sagt redan sjuk så jag får se vad som händer nästa vecka:)

    SvaraRadera