måndag 19 november 2012

I helgen

Den engelska familjen tåg i fredags tåget till Paris så jag hade huset för mig själv. Detta skulle ju självklart utnyttjas till fullo. Planen var myskväll med god mat och vin. Lördagen började dock med fotografering i Camden. Jag, Frida och Alice stod modeller medan Pyttan höll i kameran. Vi tog det i två omgångar med ett klädombyte och lunch emellan. Vi poserade framför tegelväggarna och kastade blickar mot Pyttan som dirigerade oss med en cigarett i ena handen. Kul, kallt och komiskt.
 Jag, Pyttan och Frida åkte sedan med den ohyggligt långsamma bussen till Chiswick där vi handlade mat inför kvällen. Det vankades hederlig, svensk, efterlängtad tacos! Frida gjorde en smaskig guacamole och Pyttan kryddade färsen. Jag hackade mest grönsaker och langade prylar i köket. Vi åt länge och mycket, drack tre olika sorters vin och hade vinprovning mitt i alltihop. Toppenmysigt!
 Ljus langades fram och mysnivån drogs upp ännu ett snäpp. Vi skrev i våra böcker, pratade framtid (som alltid), drack lite mer vin, åt efterrät och pratade ännu mer. När det blev för kallt för att sitta i köket, drog vi oss upp till min säng där de två gäst-flickorna skulle sova den natten. Där åt vi upp nachochipsen och pratade tills vi var tvungna att sova vid tre på morgonen.
Morgonen efter hade vi långfrukost i väntan på att kunna skypa med Elin Hoffman. Vi drog ut på morgonen till det yttersta innan vi åkte till Kensington High Street för att fika med en tjej som heter Madde. Efter det blev det lite julklapps-shopping innan vi sa hejdå till varandra efter den trevligaste helgen på länge. MYSFLICKOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar