torsdag 24 maj 2012

Önskemål

Efter förfrågan har jag ombetts skriva vad för SAKER jag önskar mig till studenten. Något som får mig att minnas den dagen. En fin tanke i och för sig så jag ska försöka komma på något lika fint att önska.

Jag vill väldigt gärna ha fler av mina swedish grace-koppar. Färgen Is i 50cl-mugg. Kanske några fat/assietter till i samma färg.

Annars kanske fler  koppar ur Mon amie-serien från Rörstrand. Den snygga retrokoppen i vitt med stora, djupt blå blommor på. Stora koppar där med. Antingen te eller kaffekopp.

Utöver det önskar jag min vackra, vita, ruggliga tallrikar. Sådana som ser handgjorda ut och som inte har en kant. Jag ska snart gå till cervera och se om jag kan hitta en sort jag gillar.

Eller varför inte en stor, rejäl, bastant skärbräda i trä som går lika bra att skära på som att servera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar