fredag 4 maj 2012

Akvarell och squash-lasagne i VB


För ett bra tag sedan, en regnig sådan, körde jag genom VB-skogen för att ta mig till Clara. Vi skulle umgås över akvarellblock och bara prata, prata, prata.


Vi satte oss i köket och plockade fram målarblock, penslar, färg, kritor, pennor och fantasin. Clara bryggde en stor kanna med chaite och sedan satte vi oss ner och filosoferade. Vi pratade om skola, student, bal och framtiden. Så som man brukar.


Clara målade ett hjärta plus massa små hjärtan. Jag målade ett träd.



Så fick jag hjärtat av... någon. Någon med väldigt långt, svart hår.

Tanken var sen att vi skulle äta, men först var vi tvungna att göra ett par stilleben i färgskalor. Här har vi rosa. 


Grön



Planer fanns för ett rött, men hungern tog över så vi gjorde smoothie istället. 

"Biggazzzzblåbäääääär"


Clara var huvud-mixare, vilket inte betyder det ni kanske tror. 


Mixat och klart för att avnjutas. 
Smoothie med banan, blåbär, björnbär, krusbär och svarta vinbär. 
HEJ ENERGIKICK!


Medan vi väntade på att det senaste Glee-avsnittet att skulle laddas, såg vi på Scrubs och skedade i oss av den ljusblå geggan. Mums!


Sen var det dags för MATEN. Planerad sedan länge så lite smoothie i magen skulle inte få stoppa oss. Det blev vegetarisk lasagne med keso och squash. Medan pastan mjuknade och osten smälte började vi se på Glee och fortsatte även så medan vi åt av hälsomaten. 



En perfekt dag måste avslutas på ett perfekt vis. Därför drack vi kaffe och åt tryffel medan Glee led mot sitt slut. Efter maten och disken skulle jag dra mig in till stan. Först fick jag dock se Clara i hennes balklänning. Hon var vacker som en pralin i vackraste siden, lång och fantastisk. Hon kommer lätt vara snyggast i hela Göteborg den dagen. Lätt!!

Innan jag åkte, gick vi för att mata hästen. Sen kramades vi hejdå och sa att "Det får inte ta så lång tid tills nästa gång vi ses!" Typ.
Puss på dig Clara, du är megabra<3

1 kommentar:

  1. DU är megabra. Har längtat efter det här inlägget! <3 Men snart så ses vi ju igen vilket är en himla tur. /Clara

    SvaraRadera