måndag 6 juni 2011

Stockholm

På sätt och vis började redan redan i torsdags kväll. Då träffades vi alla; jag, Elin, Frida och Pyttan hemma hos Pyttan för att äta pannkakor och mysa inför det stora äventyret som väntade oss dagen efter. Marcus gav oss sällskap och hela kvällen var yper mysig. Dock kunde nästan ingen av oss sova en blund vilket gjorde den långa fredagen extra lång. Hur som helst. Klockan ringde 04:30 dagen därpå. Då tog vi våra färdiga mackor och åkte ner med Pyttans pappa till stationen. Morgonen var kall men värme väntade oss.

Tågresan gick mycket fortare än jag förväntat mig och kl 08:30 ungefär, var vi framme i huvudstaden.




















Vi köpte latte i gamla stan och satte oss vi vattnet för att äta mina medtagna bullar. Efter den lilla fikastunden bar det av till fotografiska muséet för att se på bland annat Albert Watsons bilder som Elin upptäckt är helt fantastiska.







Efter muséet strosade vi runt lite i gamla stan och styrde stegen mot drottninggatan och shopping.


Vi köpte jordgubbar och bigaråer på Hötorget och vilade fötterna i skuggan innan vi begav oss mot Urban Outfitters; dagens andra måste. Butiken var underbar! men kollosalt varm. Allt där inne är så himla fint men priserna är ganska höga. Elin och Pyttan köpte i alla fall varsin superfin sak.













Tågresan hem var hes och härlig, tyckte i alla fall jag. Även den gick fort och snart stod vi på perrongen i Alingsås igen.





Under hela resans gång skrev vi i varandras böcker. Det kommer bli de mest fantastiska minnena. Jag riktigt längtar efter att bli gammal och skruttig och läsa alla fina texter folk skrivit till mig under mitt liv. Tack flickor för den fenomenala dagen. <3

2 kommentarer: