söndag 26 juni 2011

Midsommarafton

Det blev till slut så att sju flickor möttes hemma hos flickan Frida för att där fira midsommar ihop. Frida, Pyttan, Elin, Ellen, Emma, Ida och så jag. Det fick bli ett litet knytkalas där alla bidrog med något. Det var första gången jag och Elin var hos Frida så vi fick en liten rundtur i huset. Här är en vägg i Fridas rum som var så superfin att jag var tvungen att ta kort. Huset var inte allt som jag väntat mig men väldigt självklart när jag väl fick se det. "Ja men jaaa!! Klart det är sååå deras bord ser ut."

Nästan alla hade med sig jordgubbar. Det var nog närmare fem lådor och vi åt upp alla utom en tror jag. Är det midsommar så är det.
Jag och Ellen förberedde en fördrink med stor kärlek och rättvisa.

Vi väntade ett tag på Ida som var lite sen och förberedde lite mat istället.

När Ida till slut anlände dukades allt fram på bordet och festmåltiden kunde börja.



Som alltid intalar man sig att äta långsamt och länge men efter mindre än 20 minuter var tallrikarna tomma och magarna fulla. Trots det tog de flesta om och njutningen fortsatte ett slag innan vi kom på att efterrätt, ost och kex, godis och chips vankades till kvällen. Då la vi ifrån oss besticken och placerade händerna på magarna eller runt glasen. Då och så slank en hand iväg mot brödkorgen och norpade åt sig ett bröd eller två smörgåsrån. Så höll vi på tills brödet var slut och någon insisterade på att ta en tur runt kvarteret för att smälta maten.


Det blev fotbollsmatch hela vägen med en korg från flaskan vi hade till fördrinken. Sedan åt vi efterrätt som Pyttan förberett och drack gott kaffe. Ett förträffligt slut på måltiden.


Någon blev lite sugen och tog fram skålar med chips och godis. Alla stönade men åt för att vara vänliga...eller något... Vid 22-tiden korsade vi hela Alingsås för att komma hem till en annan Ida som hade fest och där höll vi till fram till någon timme efter midnatt. Då traskade vi hela vägen till stationen och åkte hem, Elin och jag. Där efter höll vi på att frontalkrocka med en galen cyklist med svajjande hår i en kurva och somnade i våra sängar på fem minuter. Uttömda och trötta.


En planerad midsommar som inte blev som vi tänkt men väldigt bra ändå. Tack ni fina flickor för allt och tack Frida för att vi fick vara hos dig. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar