måndag 20 juni 2011

Borås - Vecka två

Andra veckan i Borås är påbörjad.
Jag vet inte om riktigt hur det känns. Ändlöst men ändå stressigt. Det går inte ihop riktigt.

Även om jag kört nästan 15 lektioner är det fortfarande jobbigt varje gång jag får bilnyckeln av min körlärare Stefan. Han skrämmer mig samtidigt som jag irriterar mig på honom. Kan man vara arg på en person man är rädd för? Är man inte arg och förbannad på folk man inte respekterar? Ja,ja. Jag vet inte.

Hur som helst får han mig ibland att bli osäker och tvivlar på mig själv. Han låter mig göra misstag hela tiden och berättar sedan vad jag gjorde fel och säger vad jag måste öva på. "Vi måste bli bättre på att uppfatta saker Moa" säger han på sin underliga dialekt som är en blandning av skånska och göteborgska. Han bara sitter där och låter mig starta bilen med backen i. Låter mig göra fel fickparkering. Kanske har jag svårt för att ta emot kritik, kanske behöver jag inse att jag inte kan och sedan försöka rätta till det. Men det är så jädra jobbigt att behöva ha fel hela tiden innan man kan göra rätt.


Efter att jag fått lugna ner mig inser även jag att det egentligen är bra för mig. Det är ett sätt att se vad man inte kan och göra något åt det. Jag vet. Men fasen vad jag avskyr det.

Nä. Tack vet ja' teorin. Den kan man plugga på lååångt i förväg och utan stressade bilister runt omkring i en lugn miljö utan att behöva ta hundra beslut och ta in miljoner intryck på en sekund.

Usch för körkort...

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det hära, det är något med körlärare som bara skrämmer mig, jag smyger nästan fortfarande förbi thums.. seriöst alltså! Dem är läskiga typer de dära!

    SvaraRadera
  2. hihih, det känns bra att höra det, på ett sätt :) Då vet jag att jag inte är ensam om att känna så. Det blir inte lika hopplöst :)

    SvaraRadera