onsdag 8 juni 2011

Ett steg närmare drömmen

Jag måste ju göra ett inlägg och skriva om min dag. Även om jag inte orkar.

Idag var den min första jobbdag på Nygrens Café! Det är ett fantastiskt steg i rätt riktning.
Det är riktigt stressigt och fruktasvärt varmt men kul. Inte JÄTTEKUL men kul. Det blir nog roligare när jag inte är så osäker och nervös längre. För tillfället är jag skräckslagen för kontantknappen och ofärdiga mackor. Ett räkna ut växel är inte min bästa egenskap kan man säga. Nä, jag kan göra kaffe och servera kakor istället. Det passar mig bättre.

Det var som att gå och vara lite spänt hela tiden. Som att, vid varje ny kund som klev in var det en ny utmaning och jag tänke; "tar de aldrig slut! När blir det enkelt?" Det hela gick ändå väldigt bra, tror jag. Personalen verkade nöjda med min insats och jag lyckades vara trevlig mot kunderna. Jag har lite ångest över att jag kan ha gett någon för lite växel tillbaka eller att jag orsakat fel i kassan genom att ge tillbaka för mycket.

Atmosfären är å andra sidan fin. Jag älskar ju hela stället. Allt är bedårande. Jag förvånades hela tiden över fina detaljer som tex starkt mönstrade kakelplattor här och där inne i köket eller den fantastiska toaletten. För att inte tala om bröden! de har verkligen de mest enastående mackorna! Men det tar vi en annan gång. Nu vill jag sova :) Imorgon ska jag dit igen. Tänk om jag blir tvungen att lära mig göra latte då?!

12 kommentarer:

  1. Men Moa fick du jobbet?! detta fattade aldrig jag! Grattis :D:D:D:D

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket perfekt sommarjobb! Hur fixade du det? Bra att få kassa-vana också. Var ligger Nygrens?

    SvaraRadera
  3. Är inte det där nyöppnade stället? Hur länge ska du jobba där? Va kul! Detta klarar du galant, du kan inte vara sämre än jag vad det gäller att lämna tillbaka växel!

    Faster A

    SvaraRadera
  4. Åh, jag är ju så glad för din skull! Sitter hemma och tänker "nu går Moa till jobbet" när klockan är tio på morgonen. <3

    SvaraRadera
  5. Elin: Ne jag viste inte om det förän i tisdags :D Då ringde de och bad mig komma dit för att prata. Så nu har jag jobbat två dagar :)

    SvaraRadera
  6. Josefin: JA! Jag är jätte lyckligt lottad som fick det. Jag bara lämnade in CV. De hade inte fått in så många eftersom de är så nyöppnat. Tur för mig. Det ligger vid Balders Hage, i den innergården:)

    SvaraRadera
  7. Faster: Japp, det är det nyöppnade vid Balders Hage. RIKTIGT fint. Verkligen:D Ni får komma och besöka mig någon dag. Jag jobbar kanske inte så mycket i början dock:) Nu har jag i alla fall ett sommarjobb.
    Det är skit jobbigt med växel! Jag har inte lärt mig hur man räknar ut det än. Hoppas det kommer snart.

    SvaraRadera
  8. Elin: hihii ååååh! Sen, när jag är lite mer van, skulle du kunna komma och äte lunch med mig. Kanske. Visserligen har vi väldigt korta luncher. Så snabba som möjligt. Men jag vill ha dit dig ändåååå! :) KRAM RARING <3

    SvaraRadera
  9. Jag är ju förstås lika glad som dom andra över att du fått jobbet! Men jag är åxå redigt stolt över dej...Tänk på vad pappa sa när han såg dej jobba där på kafét!!!Fy bubblan va du är BÄST!! // Kram mamma. ps. det vore super kul att få träffa dej "Faster" på Nygrens i sommar :))Lill

    SvaraRadera
  10. Mamma: Ja men ta med dig Annika och fika där. Så får jag servera er och kanske ta en lite rast med er också :) Bara ni inte kommer under lunchen! :) KRAM

    Tack mamma<3

    SvaraRadera
  11. Faster säger att det vore så himla roligt att träffa dig Lill,på Nygrens!:)
    A

    SvaraRadera
  12. ja va kul! Vi bokar en dag när Moa ska jobba.
    Ps. Nu jädrar måste vi få tét...OK! ds//Lill

    SvaraRadera