fredag 24 juni 2011

Jag ställde ner våra tallrikar på golvet och så fick Kevin vara med och äta han med.

Pappa knuffar på mig och bråkar med mig så fort han får chansen. Han har saknar mig lite - tror jag.

Igår lagade jag mat med massa gräddig sås. Det har inte blivit så mycket matlagning i Borås. Tiden behöver gå till andra saker. Jag stekte i alla fall lite entrecote i bitar och kryddade med grillkrydda, peppar och salt. Lite sharlottenlök och rör runt. Strö på mjöl, späd med vatten. Låt puttra. I med grädde och lite tomatpure. Det fick stå och puttra under lock tills potatisen blev klar. under tiden gjorde jag sallad och dukade.
Pappa åt. Oj va han åt. Potatisen tog slut och stekpannan skrapades ren. Han till och med rensade salladsskålen, med lite hjälp från mig.
När vi ätit upp och pappa fått berätta om ett par konstiga filmer han sett under veckan, la han ner besticken och kållade ut genom fönstret. "Hon är hemma igen" sa han. På skämt, men ändå på allvar.
Jag kände likadant; åh, jag är hemma igen. Tack för det.

4 kommentarer:

  1. haha åh söta du! "kållade"
    endast positivt, charmigt ;)

    SvaraRadera
  2. Fiint :D hihi jag blir glad av någon anledning! puss min fina

    SvaraRadera
  3. Elin: Frågan är om jag kan byta nu när du redan påpekat det:P

    SvaraRadera
  4. Pyttan: Härligt att du blir glad :):):):) så har jag lixom lyckats ;)

    SvaraRadera