måndag 28 december 2009

Underbar dag!

Jag mötte Elin i Alingås vid 12-tiden. Vi småsprang mot varandra och kramades hårt. Det var behövligt. Jag har saknat henne.

Vi hade gått igenom alla affärerna och konstaterat att det inte fans något att ha redan innan klockan var 13. Elin föreslog att vi skulle åka till Allum istället och se om vi hittade något där. Sagt och gjort, vi gick till pressbyrån för att köpa ett hundrakort till henne men gubben i kassan sa "Dom är schlutt", och drog upp sin haka. Snabbt och enkelt krossades den planen. Istället satte vi oss på Ljungblads, detta mysiga, hederligt gamla café och drack kaffe.

Jag visade Elin "Pyssel Boden". Hon blev helt betagen av rosenpapperet och hennes gamla intresse av att (scrappa?) blommade upp på nytt. HAHA, rosor-blomma. Jag är kul utan att veta det. Jag föll pladask för ett blått och vitt papper som får mitt hjärta att växa. Så nu ska vi pyssla ihop varsin dagbok.

Nu sitter jag här i min trivsamma ensamhet och spelar musik på hög volym. Pappa är hos sin chef och badar badtunna med arbetskompisarna. Jag stortrivs här hemma jag. Han får gärna vara borta länge. Jag har myst med soppa och vitlöksbröd i skenet av brinnande ljus framför TV:n. Jodå, jag kan rå om mig själv.

Min spellista har jag döpt till Sophisticated. Jag älskar den.
Nu ska jag måla mina naglar i den tjejigt rosa färg som jag köpt idag. Så det så.

9 kommentarer:

  1. Det var hur mysigt som helst :) bilden är fin! Tack för idag <3
    / Elin

    SvaraRadera
  2. Ja det var det verkligen:D
    Tack du sköna<3
    tack...

    SvaraRadera
  3. Hejsan min självständiga DAM!! Va skönt det är att läsa allt du skriver på din blog, allra mäst när du skriver att du njuter i din ensamhet! Du vet..det är inte alla förunnat att göra det. Kramar i mängd Mamma

    SvaraRadera
  4. OJ! jag glömde säga att bilden var super läcker...nice!

    SvaraRadera
  5. HAHA.. du är bäst mamma!:D Nej jag är nog lyckligt lottad som klarar av att vara ensam.
    Tack för allt fint du säger till mig:)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vilken söt mamma du har!
    /Elin

    SvaraRadera
  7. Elin: Hihi:D:D Jag vet! Hon är helt klart bäst i världen!

    SvaraRadera
  8. Hello daarling! Jag har också det pappret, hela den serien är underbar! Stämpelboden har en hemsida, kolla bloggarna, de flesta är helt underbara <3 http://www.stampelboden.se/

    CLARA

    SvaraRadera
  9. Clara: Oh ja, det är helt bedårande:):) Okej, det ska jag verkligen :) Tack, Kram<3 :D

    SvaraRadera