tisdag 29 december 2009

En fläkt av hippiehår

När jag ock pappa åkte runt med bilen i stan, passerade vi en rolig syn. Det var en slags hippieman med längs brunt, tunt hår och risigt, långt skägg som kom gåendetrottoaren med raska, flygande steg. Det var en lång, spinkig man med en skinande röd mössa till skillnad från hans andra kläder som var grå, grå, grågröna.

Ja, o så kul tänker ni. Verkligen Moa. Kul humor där. (Weirdo)
Men nu ska ni få höra. Det rolig var att runt denne mans halls, gungade min halsduk.
Inte min egna, nej den ligger i lådan i hallen, utan en likadan.
HAHA. Det lyste upp min dag något enormt.

Tack du okände hippieman.

2 kommentarer:

  1. Haha, det hade jag velat se!
    / Elin

    SvaraRadera
  2. hihi:P Ja det var en härlig syn. Han hade en sån där karakteristiskt kutig rugg och gick böjd som Macoy med den skäggiga hakan framskjuten. Som om den lixom viade vägen;P

    SvaraRadera