onsdag 23 december 2009

Förberedelser

Jag har tänkt sen i november att jag skulle ta med mig en mjuk pepparkaka till Maggan på julafton som alla kunde ätit till glöggen. Det tänker jag fortfarande göra men jag blir skit skraj och nervös när jag ska bjuda på något jag bakat. Jag vill att det ska vara gott! Det är det värsta jag vet när de man bjuder på inte är så smaskigt och de stackars människor som äter inte vågar säga något utan håller god min. Sen går de hem och skrattar åt min misslyckade skapelse.
Usch, nightmare!


Nu är det så att det står en mjuk pepparkaka på köksbänken och jag har bestämt mig för att inte dela den och se hur den smakar utan komma till grannarna med en fulländad kaka. Detta gör dock att jag är ännu mer osäker. Pappa har försökt lugna mig och jag ska försöka sansa mig så gott jag kan. Det kan ju inte vara så farligt. Eller?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar