onsdag 23 december 2009


God morgon!

Det har tydligen snöat hela natten så nu är det alldeles bulligt, dovt och vitt ute.
Juligt så det förslår.

Idag är dagen före. Dagen innan dagen. Ni vet alla vad jag talar om. (Alla som läser detta vilket antagligen inte är särskilt många än så länge). Julafton.

Dagen skall ägnas åt att handla friskt frukt och andra förnödenheter på Maxi ( OOOO, Elin, Maxi!!! OOOH :P), packa in den sista stackars julklappen, fika med pepparkaksmuffins (de blev goda!) och till sist en hel del väntat tills det är dags att klä granen. Den släpade vi upp från slänten i söndags. Vår alldeles egna gran. Pappa påstår att det är den finaste han någonsin haft men jag tror att han är lite förblindad av just det faktum att han sågat ner den för egen kraft och dessutom är hans minne lite på sned.

Han har i alla fall lovat mig att vi ska klä den tillsammans. Då ska jag äntligen få sätta på LP-skivan med Elvis som jag hållt mig från att lyssna på ända sen oktober. Det är tradition att klä granen till ljudet av den mullrande rösten. Jag längtar redan.

Jag undrar om jag längtar mest till att mamma skall komma, att träffa släkten, att ge paket, maten eller stämningen imorgon... Det är nog allt ihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar