torsdag 20 oktober 2011

Tvivel tillbaka.

Här sitter jag och lyssnar på gamla avsnitt av Morgonpasset i P3. Jag skall analysera innehållet och själva programmet, skriva en spellista och förbereda en presentation av programmet. Detta skall vara "utförligt". Oj sicka starka och krävande ord för oss radiomänniskor.

Detta är alltså vad jag gör på mina lektioner. Det känns ju väldigt värt.

Min panik över bortkastad kunskap börjar åter igen gro inom mig. Snälla tryck tillbaka den någon. Jag vill inte ta tag i den. Vill acceptera att det är för sent och nöjja mig med det jag har. Vara tacksam för allt annat jag fått. Alla vänner jag har och att jag blivit den jag är tack vare dem. Skit i utbildning....eller....?

6 kommentarer:

  1. Tror att det lätt kommer lite negativa tankar nu när hösten gör sig påmind och det mörka som många har så ont av.
    Det kommer även negativa tankar hos mej...man hittar alltid något negativt att tänka på, fast man egentligen inte har något.
    Helt rätt gumman!! Va glad för allt du fått,har,är...Du har så många år kvar och möjligheter att känna på vad du vill göra!!!
    Upp med humöret, var positiv men skit inte i utb. Jobba bra och sen välga något helt annat kanske. Pusspådej // mamma

    SvaraRadera
  2. Ännu inte för sent att... börja om från början på typ Hotell & Restuarang. :D

    SvaraRadera
  3. Mamma: Du har kanske rätt. Kanske är det årstiden som spökar i mig. Jag vet inte riktigt vad jag vill göra av mitt liv längre och kanske gör det allt lite extra jobbigt. Puss och Kram

    SvaraRadera
  4. Snälla söta, det är aldrig för sent! och dessutom finns det inget som heter onödig kunskap! livet hr bara börjat. Häromdagen slog det mig att jag endag kommer skriva året 2051 som om det vore den vanligaste saken i världen. sjuka tankar. livet är långt och det finns många sätt att lära sig saker på som inte har någonting med skola att göra :)

    SvaraRadera
  5. Pyttan: TACK finaste! Jag behöver verkligen sådana här positiva ord ibland. De gör större skillnad än du tror. Tack. Det är faktiskt en riktigt häftig tanke. :D 2051.....sjukt.

    SvaraRadera