onsdag 12 oktober 2011

Promenad

Igår gick jag utanför dörren för första gången sedan lördags eftermiddag. Då tog jag mig ner till brevlådan och mådde dåligt resten av dagen. Idag tog jag mig en liten längre tur. Jag gick, väldigt långsamt och försiktigt, ner för backen med kursen inställd på stationen för att hämta en metro. När jag kom till bron bestämde jag mig dock för att svänga vänster istället och gå med ansiktet vänt mot solen. Jag stannade flera gånger och övervägde att gå tillbaka men fortsatta ändå. Den sista biten gick genom skogen. Det var blötare än jag trodde och ganska svårt att ta sig fram men jag fick trots allt gå den sista biten upp för grusbacken bortom vårt hus som jag velat, med solen i ryggen och höstdoften i lungorna. Varm.

Promenaden doftade grillad korv, blöta löv, barr och ångande haldukar.
Den lät som hackspettar, barnröster, grus och vind.
Det smakade friskt och fuktigt.
Bästa promenaden på länge.

3 kommentarer:

  1. De var väl härlig att i solskenet. Lite spännande att veta vad du åt till lunch sen! blev det tonfisk eller??// Kram mamma

    SvaraRadera
  2. mamma: Ja det behövde jag :) Jag åt ungsrostade potatisar och morötter med rosmarin och timjan. Två skivor stekt bacon, en yoghurtsås med honung och senap och lite sockerärtor och rucola till det :)

    SvaraRadera
  3. MMMMMM fy faarao vad det låter smarrigt // mamma

    SvaraRadera