onsdag 27 juni 2012

Se och lär

Se och lär, så funkar mina dagar just nu. Jag går bredvid på Haga Hemtjänst och skall lära mig det jobb jag kommer ha i sommar. Det är så himla mycket att hålla reda på. Mediciner, namn, viljor och lägenheter. Jag har bara gått bredvid i två dagar så min förvirring och oro kan kanske vara acceptabel och förståelig.

Jag tror i alla fall att jag kommer trivas. Alla i personalen är supermysiga och trevliga. Jag trivs med att fixa matlåda och att planera. Skriva i min lönelista och räkna timmar. Igår satt jag vid bordet hemma efter en dags "arbete" och sa att; "jag hade en tim-lista på jobbet också men det kunde vara bra att ha en hemma". Det kändes vuxet. Lika vuxet är det att ringa chefen, som för tillfället inte svarar.

Jaja. Jag vet i alla fall en sak. Jag vill för evigt vara så pigg att jag kan laga min egna mat. Om jag inte kan det är det lika bra att lägga av helt. Typ så känner jag.
Puss!

4 kommentarer:

  1. Moa! Visst är det lite härligt med jobb och att få träffa gamla fina människor? Jag är mega förvirrad och mitt huvud är fullt av information men jag blir alltid så himla glad när jag får höra historier och se leenden från de gamla! Man njuter mer av ledigheten också :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla är underbara! Imorgon är min första riktiga jobbdag. Då ska jag gå själv. Ha ansvar och ta egna beslut. Ha egna nycklar och vara den enda som ropar hej när jag kliver innanför dörren. LÄSKIGT!

      Radera
  2. MEN MOA... Du är ju lixsom vuxen nu! :))
    Det är så skönt att höra att du trivs med jobbet, framför allt med arbetskamraterna DET ÄR NÄSTAN DET VIKTIGASTE. Då gör det inget om man har ett skitjobb. Kram // Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nog lite vuxen;) hihih Ja det kommer förhoppningsvis bli en bra sommar där :)

      Radera