måndag 11 juni 2012

Introduktion för sommarens åtaganden och två Elinar.


Äntligen mår jag bättre. Ja faktiskt mår jag bra. Bilden visar vad jag haft för mig. Jag har sett på Disney och en hel del Glee-avsnitt. Jag fick äntligen tummen ur och såg Alice i Underlandet (alltså den tecknade versionen) som jag av någon konstig anledning lyckats undvika fram till nu.


Idag fick jag ett litet smakprov, eller introduktion, på hur min sommar kommer se ut.
Jag tog bilen till Hagagården för att "jobba" i tre timmar. Mitt jobb var att sitta snäll på en stol och lyssna på vad man gör i vården och vad det innebär att jobba där, hur larm fungerar, vad demens är osv. Sedan fick jag försöka hitta på lite frågor för att bryta den tryckta spänningen i rummet. Det hanns även med en fikastund i någon kvart och ändå slutade vi en halvtimme tidigare än planerat. Jag fick hjälpt att skriva in mina "jobbade" timmar i min tidsangivelsegrej och så åkte jag till stan för att äta lunch med Elin.

Tack vare att Alingsås kommun antingen rivit, ockuperat eller stängt av alla bra parkeringar i hela staden, så var det helt omöjligt att hitta en parkering. Jag åkte kors och tvärs genom staden för att hitta en ledig ruta och eftersom det inte går att stanna någon stans fick jag lite panik och kollade på bensinmätaren. Till slut hittade jag en parkering för två timmar, hoppades jag i alla fall. Där stod jag i alla fall och har kommit hem utan böter så antagligen tänkte jag rätt.

Jag och Elin hälsade hest på varandra och gick arm i arm till Sallys. Jag var faktiskt sugen på taccotoast. Elin tvingade mig att ta en och jag kan fortfarande känna smaken av den ibland. Det kan man tolka som både bra och dåligt. Ni får göra vad ni vill. Den var faktiskt god och jag satt och åt länge medan Elin pratade. (hon blev snabbt klar med sin halva kycklingsallad så hon hade mycket tid över). Vi pratade om allt, allt, allt. Sedan drack vi te och kaffe och fikade lite lunch-kakor.

Efter två timmar var det dags för mig att flytta på bilen. Lyckligtvis var platsen framför mig ledig så jag körde helt enkelt bara fram en ruta och så gick vi tillbaka till "centrum". Det blev en liten titt på kläder och skor. Jag köpte en svart klänning och Elin köpta en perfekt blommig topp.

Efter en liten stund träffade vi en annan Elin (Hoffman) som jag skulle ta en kaffe med. Elin nummer ett gick och köpte halstabletter och lämnade oss. Elin nummer två och jag gick till coffehouse efter Elin nummer etts beslut. Jag var sugen på juice så jag köpte det. Jag tror inte jag någonsin tidigare gjort ett så bra val. HIMMEL SÅ GOTT DET VAR!. Jag och Elin pratade om undringar, studenten som varit, presenter man fått, hemtjänsten, midsommar och frukostar. Så blev det lite skvaller också innan Elin följde mig till bilen som stått i två timmar till. Klyftig som hon är lyckades hos fjäska till sig skjuts hem (skojjar Elin). I bilen pratade vi om körkort och jag kände mig vuxen som hade sådan "koll" och visste så mycket nyttigt. Hö Hö.

När jag kom hem låg även betygen i brevlådan. Det såg bra ut.

Ikväll ska jag äta frukost eller fuskis som Pyttan säger och se på Tarzan. Härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Tack för fika-prat-stunden och skjutsen fining! :)
    /Elin Hoffman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv raring! och för sällskapet i bilen då ;)

      Radera