tisdag 12 juni 2012

Balen

Ja då blir det ett väldigt egocentriskt inlägg i och med att det bara är bilder på mig i stort sett. Men det var i alla fall så här jag såg ut på balen. Frisyren gjorde jag på Trend i Alingsås och sminket gjorde min fina vän Clara. Min baldejt var Victor och jag, han, Oscar och Lovisa åkte i en vit Buick Le Sabre. Det är kusin Elin som tagit alla bilder och de är superfina allihop! Tack ska du ha!








Sista bilden är tagen an Johanna Albinssons syster Karin. Tack för kortet!

Mina ben skakade så mycket när vi gick fram mellan folkmassan, att jag var orolig att det skulle synas utanpå klänningen men allt gick bra. Det gick på tog för fort, konstigt nog och mot slutet skyndade vi in för att vi var så långt efter Oscar och Lovisa som gick före oss.

Väl inne fick vi välkomstdrink och vi kunde slappna av. Vid kl 20 blev det mat och vi satte oss till bords. Jag satt mittemot Victor och hade Jonathan och Marcus vid min sida. Maten var god och stämningen exceptionell! Alla var så himla, himla vackra och så väldigt glada. Det kunde bara inte bli en dålig kväll!

Efter maten blev det lite mingel innan dansen drog igång. På bottenplan var det "Hoppa högt, veva med armen och skrik"-musik. På andra våningen var det istället ett storband som spelade jazz-, swing- och buggmusik. Vi dansade flera gånger om och jag kände hela tiden att jag ville leva på 30-talet med min frisyr och min klänning. Victor och jag dansade även den traditionell (men dock frivilliga) valsen.

Det var en grym kväll och jag hade lika grymt ont i fötterna när jag väl linkade upp för trappan i VB. Mamma och jag åt musli med äpple och jag berättade om kvällen. Så himla mysigt!

Om ni får chansen, gå på en bal!

Det finns massa fina bilder på Pyttans blogg (som vanligt). Balen del 1 & Balen del 2. Hon var vacker som en dag, en dag direkt tagen ut 60-talet. Där kan ni även se alla andra som var så vackra att man fick lite andnöd. Puss på alla fina vänner som jag delade kvällen med. 

2 kommentarer: