fredag 8 juni 2012

SJUK

Jag har så förbannat ont i halsen att jag undviker att prata med folk. Det är illa. Vanligtvis brukar jag bara ha ont i halsen i en dag innan snuvan tar vid och förkyldningen kliver in i nästa fas men nu har den här halsen smärtat mig sedan i onsdags och den verkar inte vilja släppa sina rivande järnklor om de svullna röda köttet som tappert kämpar vidare där. Det gick till och med så långt att jag tog en halstablett igår kväll, trots att jag är grymt emot det. Jag anser att det bara gör det hela värre och att man istället skall ta sig igenom lidandet genom att ha riktigt jäkla ont ett litet tag istället för att knarka tabletter och låta det pågå i flera dagar, ja kanske veckor. Dessutom gör själva tanken på halstabletter att det vänder sig i magen på mig.... Minnen av passas Vix Blå slår emot mig och min barndoma alla sjukdomar kommer tillbaka i form av förbluffande verkliga minnen och jag minns känslan jag hade då. Ne fy.

På dagens schema står det: Bli frisk och gå på kusin Sarahs mottagning, men tvätta håret först.

Kanske ska jag nu lägga mig i soffan och se på mitt tredje Glee-avsnitt för dagen, dricka vatten för att släcka branden i halsen och ploppa ur ännu ett piller från iprenkartan. Japp. Det låter bra.

1 kommentar: