onsdag 15 februari 2012

Teskedsgumman, texmexmiddag och en trappa

Runt klockan 12 i lördags anlände jag och far i Loo där Hanna och Wilma vinkade på oss ifrån sovrummet på andra våning. Det skulle bli lite kalas, teskedsgumman och kaffe. Snar kom även Oscar och Maggan och senare kom även mor. När alla väl var samlade satte vi oss i soffan för att de på teskedsgumman. Wilma hade väntat på det sedan jul då vi bestämde detta men det slutade med att den som var minst intresserad av just tvn var Wilma själv. Men det fanns ju så mycket annat kul att göra. Som att leka med Ill(Lill) och så...
Vi fikade med kakor som mamma haft med sig och Wilma delade ut vindruvor till de som ville ha.
För mig var det första gången någonsin jag sett ett avsnitt med Teskedsgumman så det var riktigt underhållande att se alla "specialeffekter". Det var inte bara jag som fastnade i tvn.




Senare fick vi leka i Wilmas nya sovrum, äta supermumsig tacko-middag och leka kurragömma. Wilma skulle till slut samla allihop i den lilla trappan de har vid hallen. Mormoster Maggan, mormoster Lill, Oscar, Jag, mormor Siv och Wilma satt till slut i mörkret och "gömde oss".




2 kommentarer:

  1. Nu har jag kommit på varför JAG så sällan är med på bild.... Det är för att Moa och jag alltid sitter tätt tillsammans när vi träffas och då blir det ju lite krångligt att ta kort. Då blir det ju på alla andra... Kram Mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Mamma: Hihihih Ja så är det nog :P En dum vinkel helt enkelt :) KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera