onsdag 22 februari 2012

Jag vill - en framtidsdröm

Jag vill:
Läsa Naturkunskap B
Gå kostvetarprogrammet på Uppsala universitet
Ta filosofi kandidatexamen i kostvetenskap
Dra till London och jobba som kostvetare.
Tjäna massa pengar.
Bli bundis med Mats-Eric Nilsson.
Skriva arga och informativa artiklar i tidningar vid sidan av angående maten vi äter.
Starta ett projekt för att förbättra skolmaten.
Kanske vidareutbilda mig till kostekonom eller fördjupa mig i konsumtionssamhället.
Hålla föredrag och utbildningar angående kost.
Kämpa varje jäkla dag för det jag tycker om.

9 kommentarer:

  1. OJ! OJ! OJ! BRA Moa. Har du bara hans e-mail så kan du ju lätt fråga han, jag tror att han kanske kan tycka det är kul...

    SvaraRadera
  2. Men gör det då! Nu, omedelbums. Ställ dig i bostadskö igår.

    SvaraRadera
  3. Jag måst sparka mig själv i baken tills jag blir blå, men med er hjälp kanske det går. Josefin, är det bäst att plugga vidare med en gång eller kan jag ta mig ett år till att jobba och resa som jag planerat?

    SvaraRadera
  4. Haha, ja nu frågar du ju verkligen rätt person. Men ställ dig i bostadskö så fort du kan, och sök programmet. Kolla hur svårt det är att komma in där och sen får du avväga om du vågar chansa på att komma in nästa år igen eller hur du gör. Men jag skulle säga att ett år mer eller mindre nu direkt efter gymnasiet känns mer nu än vad det gör om några år. Om det innebär att du kan göra precis det du vill så spelar det ingen roll i det stora hela. Jaaaa, mamma du behöver inte kommentera på detta alls tacksåjävlamycket.

    SvaraRadera
  5. :DDDDDDDDDDDDDDDD
    you go girl!!

    SvaraRadera
  6. Josefin: Vart ställer jag mig i bostadskö? I Uppsala kommun? Eller finns det något specifikt för just universitetet?
    Är det okej att du nu blir min personliga rådgivare igenom allt detta? ;)

    SvaraRadera
  7. Google is your friend:

    http://studentboet.se/

    http://www.uppsala.se/Boendemiljotrafik/Bygga--bo/Bostader--tomter/Studentbostader/

    Inte vet jag hur bostadsmarknaden i Uppsala fungerar, men det råder ju brist så ställ dig i kö nu. Oavsett hur du gör. En kompis hyrde ett (fint, mysigt) rum på ett pars garage, strax utanför stan. Tror det är mycket sånt i Uppsala pga bostadsbristen. Kan kolla med henne hur hon gjorde.

    Fråga på, jag kan ju förhoppningsvis iaf säga hur du INTE ska göra...

    SvaraRadera
  8. Josefin: Hihihh åh tack! Ös på mig allt som är värt att veta!
    Jag var i skolan idag och bokade tid med en syo på torsdag så då kan jag ha massa frågor att ställa henne. Vet du någon så säg till.
    Bostadskön skall jag försöka fixa så snart som möjligt. TACK

    SvaraRadera