fredag 27 januari 2012

Ledig fredag!

Jag kände ju redan i söndags att detta skulle bli en bra vecka och faktum är att den mätte sig med mina förväntningar. Den började med ett 50-årskalas hos Siv. Fortsatte med en fika på stan dagen efter plus en insikt om att jag inte bör träna mer på ett tag eftersom jag sträckt mitt högra lår under ett pass på söndagen. Samtidigt som jag tycker att detta är riktigt trist så är det skönt att kunna säga nej och stanna hemma på kvällen för att man måste.I onsdags fick fem av oss i klassen hämta våra studentmössor. Framtiden skrek lixom hej till en. HEJ! HALLÅ! SNART ÄR JAG DÄR! SNART! I onsdags startade jag även ett litet Twitter-projekt som jag kallade "Dagens hybrid" alltså dagens mix. Först ut blev Hapollon som är en korsning av Apelsin och Hallon. Tänk bara vilken fantastik juice det skulle bli av den frukten!
Det roliga i det hela är att jag haft lite olika alternativ på namn till denna nya frukt. Det stod mellan Hapollon och Hapelsin. När jag då skriver det slutgiltiga Hapollon, vill min mobil rätta mig... Är det inte läskigt!

Igår, torsdag, sände vi radio för första gången på flera, flera veckor. Jag, Adam och Ellen hade en klassisk fika men småprat, muffins och "kaffe". Där satt vi och bläddrade i tidningar och pratade om allt från tandläkarstudenter till vuxenlivets förväntningar.


Senare gjorde jag klart min historieinlämning om Drottning Kristina och pratade med Tommy om att kanske få ta ut ledighet för den gången då jag sände live från Ungdomsfullmäktige. Det hela slutade alltså med att jag fick ledigt hela dagen idag! Radion görs hemifrån, historian är klar och vi var klara med multimedian förra veckan. Härligt!


Denna lediga dag skall då bestå av att packa väska iför spa-helgen, prova badkläder, klänningar och halsband. Ikväll ska jag, Pyttan, Frida och kanske Elin Hoffman äta vegetariskt och spela TV-spel i Pyttans rum.


Imorgon bär det av till VANN! Jag längtar med hela kroppen!

2 kommentarer:

  1. jajamen , visst ska jag med! hihi! och jag är galet avundsjuk på att du skall på spa skall du veta, men du är minsann värd det! hihi
    (du kanske inte ens visste att jag läser din blogg, men det gör jag hihi)

    SvaraRadera
  2. Elin: ÅH HEJ! Jag undrade faktiskt igår hur du kunde veta så mycket om vad jag skulle göra;) Jag tänkte att Pyttan berettat det eller nått. Nu vet jag hur det låg till :D hihi!
    Ni kommer ha det fint ni med idag! Kram på dig!

    SvaraRadera