tisdag 24 januari 2012

50-års kalas!

Jag fick lite skäll av Hanna igår över mitt bloggande som lyser med sin frånvaro.
"Jaaa, men det är ju så trist just nu" svarar jag men hon ville inte höra på något sådant. Så nu sitter jag här och försökter uppdatera mig som hon bad om.
Dock måste jag nog göra dig besviken Hanna, för det jag tänkt skriva om vet du redan.

Igår fyllde min mamma och moster Siv 50 år!
Det är faktiskt väldigt otroligt. Min mamma är inte 50. Siv är inte 50. Faktum är att ingen är så stor de utgör sig för att vara. Hanna, du är då RAKT inte 29 snart! Jag minns att jag satt och stirrade på siffran när jag läste att kusin Sandra blir 21 i år... Ofattbart.
Och jag är inte långt från att fylla 20... Tiden flyger. Minst sagt.

Jaja. De fyllde i alla fall ett sekel och det firades lite smått hemma hos Siv med smörgåstårta, prinsesstårta och schwartzwallstårta. Mamma var hemma hos Peter och fick landgång till frukost så hennes dag var nog toppen den med! Synd bara att jag inte fick ge henne en 50-års kram.

Som sagt var det inget stort firande. Nog fick Siv en massa blommor, precis som det skall vara, men det riktiga firandet kommer till helgen. Då skall hela släkten Fransson plus en bunt nära vänner till systrarna att åka till Lysekil och VANN spa. 17 personer blir vi allt som allt. Där ska vi bada i blomsterpolen och i djävulens gryta. Vi ska äta trerätters middag och dricka champagne Jag riktigt längtar! Det känns som att det är veckan före lov och allt bara flyter på tack vare det.

Ja, det var en uppdatering.
P.s Jag tror att det är något konstigt med min blogg för jag kan publicera kommentarerna ni ger mig men inte se dem sen och kan därför inte svara på dem. Jag ska se om det går att lösa.
KRAM

4 kommentarer:

  1. Åh, tack för ett inlägg, som sagt, sånt jag vet men lika skoj å läsa ändå! Mindre tack för påminnelsen om min ålder och nu vet alla det! Men ingen ålders kris här inte! Ses till helgen,ska bli så himla roligt. Hanna

    SvaraRadera
  2. Hanna: Men jag påpekade ju också att du inte alls ser ut eller är 29 :) Då är det väll lite bättre ;)
    KRAM! Jag längtar!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Hanna...även om man vet en del du skriver om redan, så är det ALLTID lika skoj att läsa din blogg. Det är det första jag kollar varje gång jag startar datorn ;)det var synd på kramen men jag fick i alla fall se dej!!!
    Tack alla som skickat hälsning på min 50års dag, det är alltid lika trevligt :))
    Jag längtar åxå till VANN! Kram Mamma:)

    SvaraRadera
  4. Mamma: Det är bara en dag kvar nu!!!! IIIIH! KRAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera