tisdag 4 december 2012

Räknar ner. Snart 16 dagar kvar.

Det flyter sakta framåt. Sakta.
Jag brukar vanligtvis ha en stark julkänsla i mig som börjar redan i november men i år är det värre än vanligt. Det beror så klart på att jul i år inte bara betyder god mat, mys och familj utan det betyder även att jag ska få resa hem, till Sverige för första gången på fyra månader.

Granskogar som förhoppningsvis ligger tunga med snö.
Den friska luften, det söta vattnet och den gröna naturen.
Köksbordet i VB. Backen upp till huset. Julgranen.
Känslan att veta vart allt finns. Vanan. Friheten att kunna laga vad man vill, när man vill. Ligga i soffan hur man vill och se på tv.

Och så är det ju Pappa. Pappa och Kewin.

Ja. Det finns som sagt mer att längta efter i år än något annat år innan.

4 kommentarer:

  1. Nu ser det bra ut med julstämningen, det har snöat i tre dagar, vi skottar och sopar varje dag, urmysigt alltså!! Kewin är hos oss och undrar storögt om han får komma in? men, men, påminn Anders att han måste få vara inne varje minut han själv är hemma. Imorgon kommer Anders hit på smörgåstårta, han kunde ju inte på lördag, (julbordet) Ses rätt snart!! Most

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har hört om alla denna snö! Plus att jag fick en bild av Oscar där det verkligen var snöigt. Ja han ska få sova i soffan hemma så mycket han kan! Det har pappa säkert inget emot:)
      Hälsa grattis till Oscar! Jag tittar förbi på skype på lördag :) KRAM

      Radera
  2. Ja här är det snö och 17 minus, så vinterstämning finns för dig att hämta!

    SvaraRadera