fredag 16 mars 2012

Smakprov



Hej!

Här följer ett smakprov på det projektarbete jag och Pyttan gör ihop. Jag skriver texterna och hon gör illustrationerna. Bilden intill hör inte till projektet. Att skriva projekt är typ det enda jag gör nu för tiden. Okej, det är inte sant alls, men det är en stor del av min fritid i alla fall.


Grönt blev till blått, gräs blev till himmel. Allt i en ständig rörelse utan kanter. Så länge han bara höll huvudet stilla. Oliver James satt på sin gunga med kinden vilandes på den vänstra handen som kramade om det spända snöret. Hans ekbruna ögon stirrade ut i luften utan att fokusera på något. Han tyckte om känslan av att svingas fram och tillbaka utan stopp, utan mittpunkt. En skjuts framåt i tiden och snabbt tillbaka igen. Ingen förändring. Ett vakum. Det snurrade i huvudet och yrseln ersatte all andra tankar. Det var skönt. Det var det han ville. Att på något sätt fly från alla jobbiga frågor som staplats i hans medvetna under den senaste tiden.

6 kommentarer:

  1. Bra!! Jag var med...satt t.o.m. på gungan och gungade en stund. P.s spännande färgval på hans ögon.... Kram mamma :))

    SvaraRadera
  2. Mamma: Ja vi funderade länge på någon snygg färg. Jag är inte säker dock på om de ska vara gröna istället... Men jag kommer inte på någon unik grön färg som skulle kunna beskriva dem... Förslag? :) TACK SKA DU HA OCKSÅ!

    SvaraRadera
  3. Då kan man ta...Jadégrön eller Stoppljusgrön. Peter kom nu med Mossgrön elller Limegrön. Några förslag från oss i Timmervik. Lycka till // Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Ja mossgrön och limegrön har vi redan övervägt men inget passar. Eller mossgrön är ju en fin färg men jag är inte helt säker på om det låter snyggt eller passar. Men tack för hjälpen :D KRAM

    SvaraRadera
  5. Smaragd? Det är en fin grön färg :)

    SvaraRadera
  6. Här uppdateras det flitigt...

    SvaraRadera