torsdag 8 mars 2012

Födelsedagen

Det var min nittonårsdag och i födelsedagspresent önskade jag mig fint väder. Det fick jag inte riktigt men det dög, så planerna för dagen fick bestå. Kl 13 -eller något- samlades släkten Fransson på vår uppfart iklädda varma kläder och packning. Målet för dagen var Torskabotten där vi skulle grilla. Vi åkte på led längs den smala vägen och parkerade, varefter vi tog vår packning och gick in i skogen.
Jag och Oscar pekade ut ställen vi mindes eller försökte minnas.





Efter att ha näst intill jagat iväg två andra som satt och åt smörgåsar vid eldstaden, började pappa göra upp eld och de andra såg på. Jag och Oscar gick iväg till bäcken och husruinen som ligger precis brevid.

Vi utforskade medan elden blev till glöd.



När vi kom tillbaka fanns det grillad korv att häva i sig och alla åt på stående fot. Mikael, Hanna och Wilma stekte pannkakor på elden och alla fick smaka.

Efter maten utforskade vi den halvfrusna sjön lite innan vi gick tillbaka till bilarna.





Alla åkte hem till mig och Pappa där vi åt semlor och drack kaffe.


En jättefin dag trots det lite mulna vädret och allt blev precis som jag önskade plus en liten överraskning... Efter att alla gäster åkt hem åkte jag själv in till stan för att krama Frida och Pyttan lite. De var så söta och hade köpt två presenter till mig. En termosmugg med retromönster och ett förkläde med ugglor på! Vi såg på film och åt smörgås och jag var hemma tjugo minuter innan min nittonårsdag slutade.

2 kommentarer:

  1. Tack för ett super mysigt kalas!!! Nu får vi se fram mot påskkalaset som skall vara hos kusin vitamin. ÅHH vad jag längtar... Kram mamma :)

    SvaraRadera