onsdag 28 december 2011

Uppdatering - julafton

Det är verkligen TRADIGT att skriva här och det gör ju knappast texterna bättre.
Så kan jag ju säga också att "Det är inte ni, det är jag". Det är jag själv som inte orkar, inte vill och inte gör. Inte skriver, tar kort och berättar.

Ja,ja.
Julen är över. Det gick fortare än någonsin. För första gången i mitt liv, tror jag, missade jag delar ur Kalle anka eftersom en gryta behövdes plockas fram. När sedan Wilma fick syn på mig i köket och jag, dum som jag är, lekt lite kurragömma med henne bakom stolarna, fick jag ingen lugn stund utan var tvungen att hoppa på ett ben längs med twistermattan.

Eftersom julen var hemma hos mig och pappa fick man med ens en massa ansvar. Plocka fram, visa var, visa hur, hjälp till, plocka bort mm. Det gjorde absolut ingenting men tiden gick fortare än någonsin. Jag han inte ens längta efter att öppna julklapparna.

Efter maten fick jag smyga ut genom utterdörren och ner till de parkerade bilarna för att ta på mig en mask. Japp, jag skulle vara tomte. Det var sjukt läskigt! Hjärtat bultade på mig. Allt jag kunde tänka på var att hålla igen min rock så att mina vanliga kläder inte syntes, mörka ner rösten och försöka att se något trots plastansiktet som hängde framför mig.

Det hela var så klart för Wilmas skull. Hon var ganska rädd men nyfiken. Hoppas bara att hon inte såg att det var jag.


Jag fick i stort sett allt jag önskat mig och lite till.

Två underbara koppar med gammaldags blommönster i vitt och blått av Siv och Christer. (Tomten)
En Glee-box av Maggan , Sacke och Oscar.
En kokbok med chokladrecept av Hanna och Mikael.
En novellsamling med Karin Boye av pappa
Fyra gamla, vackra stolar av mamma och pappa.
En underbar ostkupa av mamma, vilket jag inte önskat mig med fick ändå.

Plus massa annat kul!

En mycket bra jul som jag nog bara kommer minnas tack vare att granen stod där den stod, jag var tomte, julklapparna och att jag gjorde en egen rödkålssallad till julbordet. Resten är i en dimma. Det bara passerade i all sin hast. När ska man lära sig att njuta!

Tack för alla julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar