söndag 4 december 2011

Helgfirande

Om två dagar fyller Oscar 18 år. Det är väldigt konstigt eftersom han redan är 18 i mitt huvud. Jag frågar honom alltid om han hade det kul när han var ute med kompisarna kvällen innan och han får då påminna mig om att han inte var med eftersom han är under 18. "Åh jusste ja!" säger jag då. Om och om igen. Snart är dock kaoset i min hjärna återställt då han äntligen blir myndig.


Igår firade vi honom lite i förväg. Mamma kom nämligen hit eftersom hon inte kan komma en dag mitt i veckan. Så Oscar, Maggan, jag och mamma fikade på Nygrens efter att jag slutat, lånade film som vi såg på nere i Oscars soffa, åt god, god mat tillsammans med Sacke, såg mer film och drack kaffe sent på kvällen och skrattade åt Robert Gustavsson. Då hade även pappa anslutit sig och kvällen slutade ungefär 01:30.

Idag är det en vecka sedan första ljuset tändes. Alltså är det andra advent. Ni får hålla till godo med denna bilden eftersom jag inte tagit någon ny än. Så här ser våran adventsljusstake ut i år. Enkel och väldigt trevlig, tycker jag.
Idag ska jag umgås lite med mora' mi. Kanske åker vi till stan.


Hur som hälst. God Jul på er.

1 kommentar:

  1. Jag kollade precis dina allra första inlägg och insåg att då kommenterade jag nästan varenda inlägg du skrev. Kanske för att jag var involverad i nästan allt de handlade om. Det var i slutet av 2009 och nu är vi i slutet av 2011. Det är två år. Två hela år. Fattar du?

    SvaraRadera