onsdag 21 december 2011

Tiden krymper, snart är det dags.

Elin påminde mig idag om att det faktiskt är dan före dan före dopparedan imorgon. Skolanslutning och allt.
Jag längtar till själva julafton något kopiöst. Inte efter julklappar. Inte bara i alla fall. Det är en bonus. Jag vill ha mat, en ursäkt att vräka i sig, en glad och busig Wilma, folk i huset, stök i köket, värmande glögg, samtal, skratt och glada ögon.

Idag fick vi hem granen som Oscar med familj har huggit ner för egen hand. Den var helt perfekt! Inte alls gles som Oscar varnade mig för. Den skall pyntas imorgon med torkade äpplen, chokladkulor, halmfigurer och röda julgranskulor med Elvis sjunger ifrån LP-spelaren. Jag har faktiskt hållt mig borta från att spela den. Den skall snurra sina första varv då julgranen pyntas och kläs fint.

Jag gjorde för övrigt en ruskigt äcklig morotssoppa idag. Inte så besviken dock. Tack och lov var jag inte så hungrig och hade ända massa nybakt bröd att trycka i mig. Dessutom har pappa griljerat skinka som vi nog smakar på lite senare. Jag ser faktiskt fram emot det. Lustigt.

Ho, Ho, Ho på er. Ses i jul!

6 kommentarer:

  1. Åh, längtar åxå, det ska bli så mysigt. Blir det dans runt granen i år? Ses snart, kram Hanna

    SvaraRadera
  2. JAAA!! Det skall bli helt fantastiskt kul att få komma till er och fira JUL. längtar så efter den Norska Julmaten...Tänker häller inte på julklappar mer än dom jag skall ge bort, i min ålder är det mer glädje att ge bort och få se glädjen i ögonen på den som öppnar. Vi får hoppas att det blir så! Och inte är det någon snö som man behöver oroa sig över!!! Vi ses imorgon gumman // Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Vill åxå passa på att önska "faster" Annika med familj en riktigt God Jul & Gott Nytt År från mej & Peter. Fick julkort av dom och blev så glaaad. Kram på dej Annika // Lill

    SvaraRadera
  4. Hanna: Ja det skulle kunna bli dans! Det är bara att dra ut granen så vi får plats att hoppa runt. Kanske får det bli när alla julklappar är utdelade också ;)
    KRAAAAAAM

    SvaraRadera
  5. Mamma: Det ska bli så skönt att ha dig här hela dagen och kvällen :D Längtar massa!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för kramen Lill!
    Så kul o få en hälsning genom denna sidan, sänder kramar tillbaka!
    Faster A

    Moa, ni behöver inte ta med julskinka på juldagen, christina tar med! God Jul !

    SvaraRadera